Ingen resultater for {{keyword || data.keywords}}

{{keyword || data.keywords}}

{{searchPerson.name}}

{{translations.movieListTranslate.SectionPersonTitle}}

{{translations.movieListTranslate.SectionMovieTitle}}

{{translations.movieListTranslate.SectionMovieTitle}}

{{translations.movieListTranslate.TitleForSearchByActor}} {{keyword}}

{{movie.name}}
{{movie.country.length != 0 ? movie.country.join(' ') : '' }} {{movie.releaseYear}}
{{paymentOptionTranslate[paymantOption]}}
cinema-tickets
Se den i biografen
Næste visning {{movie.cinemaDate}}
Se alle resultater
1t 23min
Dokumentar

Blod i mobilen, 2010

Blod i mobilen, 2010

Dokumentar
1t 23min
Se på
Abonnement

Beskrivelse

Det afrikanske kontinent er kendt for sin rigdom på mineraler. I Congo findes bl.a. et mineral, som bruges i produktionen af vores mobiltelefoner. Landet plages af en borgerkrig, som allerede har kostet 4 millioner liv. Med livet som indsats drager instruktøren og aktivisten Frank Poulsen til Congo for at finde sandheden om vores mobiltelefoner. Han får adgang til en mine i det nordøstlige Congo, hvor børn arbejder i dagevis under jorden i smalle gange. Minen styres på skift af konkurrerende militser. Filmen er en rejse ind i skyggesiden af vores forburgersamfund og stiller en række spørgsmål: hvor langt rækker ansvar? Føler mobilselskaberne ansvar? Gør vi som forbrugere? Og helt konkret: kan forholdene i minen ændres?
Se på
Abonnement

Beskrivelse

Det afrikanske kontinent er kendt for sin rigdom på mineraler. I Congo findes bl.a. et mineral, som bruges i produktionen af vores mobiltelefoner. Landet plages af en borgerkrig, som allerede har kostet 4 millioner liv. Med livet som indsats drager instruktøren og aktivisten Frank Poulsen til Congo for at finde sandheden om vores mobiltelefoner. Han får adgang til en mine i det nordøstlige Congo, hvor børn arbejder i dagevis under jorden i smalle gange. Minen styres på skift af konkurrerende militser. Filmen er en rejse ind i skyggesiden af vores forburgersamfund og stiller en række spørgsmål: hvor langt rækker ansvar? Føler mobilselskaberne ansvar? Gør vi som forbrugere? Og helt konkret: kan forholdene i minen ændres?

Lignende